Social Style Store- Interieurstyling & Advies

View Original

ZO REFRESH JE JEZELF (EN JE BEDRIJF). WORD WAKKER!

Door jezelf te blijven is het ook voor jouw klanten duidelijk wie je bent en waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij een ander.

Vind je jij het ook lastig om jezelf en jouw eigen bedrijf te profileren naar de buitenwereld? Klopt de uitstraling van je bedrijf nog wel of is deze wel weer aan een nieuwe opfrisbeurt toe?


Vaak als je al een aantal jaar een eigen bedrijf runt heb je een vast stramien en routines hoe je alles doet. En hé, zeg nou eerlijk waarom zouden we ook iets veranderen als het verder allemaal prima gaat? En ben je net begonnen met een eigen bedrijf dan komt er vaak zoveel op je af dat je vaak ook kan vergeten om een stap terug te nemen om meer overzicht te krijgen. Afstand nemen zorgt voor overzicht, op deze manier help je jezelf verder door te kijken wat anders kan of kan worden verbeterd.

Maak tijd vrij en lees hier een aantal waardevolle tips om jezelf wakker te schudden en je bedrijf eens onder de loep te nemen!

 1 WAT ZOU JE NU ANDERS DOEN? DOE HET! Bekijk jezelf en je bedrijf, hoe gaat het met allebei? Is er evenwicht, focus, balans, actie of loop je achter de feiten aan en is het eigenlijk niet zoals je het voor ogen had? Om je bedrijf te laten groeien is het ook goed om uit je comfortzone te komen. Kijk eens wat je anders zou willen doen, wat je leuk vind van andere bedrijven, wat was ook alweer jouw passie waarom jij je eigen bedrijf begon? Maak een overzicht met punten die goed gaan en punten die wel wat verbetering kunnen gebruiken.

2 STEL DOELEN. Zonder plan geen vooruitgaan en verandering! Je weet aan welke punten je wilt gaan werken, dus plannen maar. Je hoeft niet alles alleen te doen. Bekijk je planning eens goed, wat kan jezelf doen en wat kan je beter overlaten aan een ander of samen met een ander doen? Naast doelen die je wilt doorvoeren in je bedrijf is het ook een goed idee om op persoonlijk vlak eens te kijken wat je daar nog voor uitdagingen ziet. Heb je altijd al eens die ene podcast willen luisteren, je meer willen verdiepen in zelfontwikkeling, het sporten weer willen oppakken of gewoon eens iets alleen willen ondernemen, doe het! Ook al zijn het soms kleine stapjes, elke stap is er één de goede kant op!

 3 VERGELIJK JEZELF MET JEZELF. Dat ene merk heeft wel hele mooie advertenties en die andere onderneemster die je al langer volgt op Instagram heeft altijd zulke mooie content. Kijk wat andere doen, maar laat je niet uit het veld slaan door jezelf en jouw eigen bedrijf continue te vergelijken met wat anderen doen. Laat je inspireren, wees positief over jezelf en neem zelf verantwoordelijkheid over je eigen doen en laten. Door jezelf te blijven is het ook voor jouw klanten duidelijk wie je bent en waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij een ander.

 4 KOM UIT JE COMFORTZONE. Doe dingen eens anders en spreek af met mensen die je energie geven op welk vlak ook. Door het anders aan te pakken zullen mensen op je reageren en dit zorgt voor beweging. Creëer verandering en vertel eens aan andere ondernemers waar jij voor staat met je bedrijf. Vraag eens om een eerlijk antwoord of de uitstraling van jou en je bedrijf klopt met de uitstraling hoe jij je profileert naar buiten toe. Klopt jou branding nog wel, leuk om het eens anders aan te pakken toch? Luister wat anderen vinden en gebruik deze informatie op een positieve manier om jezelf en je bedrijf te refreshen!

 5 MAAK EEN MOODBOARD. Neem eens de tijd om jouw eigen ideeën over je bedrijf te visualiseren, waar staat jouw bedrijf of dienst voor? Wist je dat plaatjes veel beter blijven hangen in ons brein dan tekst? Als jij voor jezelf kan visualiseren waar je voorstaat dan creëer je duidelijkheid voor jezelf, je bedrijf en uiteindelijk ook voor je klanten en volgers. Met een moodboard kan je ook je eigen branding eens beter bekijken. Wat straal ik nu uit en klopt dit met hoe ik nu mijn bedrijf run en uiteraard klopt het ook nog bij mijzelf? Verdiep je hierin en neem er de tijd voor zodat je je kan ontwikkelen!

Werk aan de winkel na het lezen van bovenstaande tips? Ga er voor en begin!

Vind je het lastig hoe je moet beginnen, kan je wel wat hulp hierbij gebruiken? Ik help je graag verder om samen te kijken hoe we jouw bedrijf kunnen refreshen.

Let’s get social!

Met zelfspot kom jij een eind!