9 REDENEN WAAROM JOUW SOCIAL MEDIA OP DE TWEEDE PLAATS KOMT!

 

  Bedenk dat als je afwijkt van de massa je meer opvalt.

 

Wist je dat niet de enige bent die zich elke keer weer voorneemt meer zichtbaar te zijn op Social Media. “Had ik nou niet even een foto moeten plaatsen van mijn afspraak met de winkelier waar ik gisteren was”?

“O’ja, die nieuwe collectie kleding die je had ingekocht en nu weer geleverd is, eerst snel alles maar uitpakken en presenteren in de winkel. Ja, het zou leuk zijn geweest als ik daar alvast iets van zou laten zien aan mijn volgers. Nou ja, morgen maar weer”!

Hoe doen die andere onderneemsters dat nou toch? Hoe komt het dat je weet dat het belangrijk is om je te laten zien op Social Media maar je er uiteindelijk toch voor kiest om dit niet op te pakken?

1 IK HEB HET DRUK. Jij als ambitieuze, passievolle onderneemster hebt wel wat anders aan je hoofd dan ook nog eens na te moeten denken over wat je wil vertellen over je bedrijf op Social Media. Natuurlijk weet je allang dat het super belangrijk is, maar ja,…de bestellingen en de administratie moeten ook gedaan worden.

2 GEEN IDEE WAAR IK MOET BEGINNEN. “Ja, ja, ik weet echt wel het één en ander van Instagram! En op Pinterest spaar ik plaatjes zodat ik mooie pinboards heb die bij mijn bedrijf passen”. Maar weet jij ook dat je Social Media kanalen strategisch kunt inzetten om zo meer klanten te krijgen? Zonde wat mij betreft als je dit niet gebruikt, kijk hiernaar en onderneem stappen!

3 PASSIEF GEDRAG. Jouw klanten zijn passief, helemaal in ons digitale tijdperk. We hoeven bijna niet meer met onze luie reet van de bank af te komen om iets voor elkaar te krijgen. Jij moet dus je klanten benaderen, laat zien wie je bent. Wat is dan niet handiger dat je jouw Social Media kanalen hiervoor gebruikt. Zoveel bereik in één keer, wat wil je nog meer!

4 ZIT MIJN KLANT HIER WEL OP TE WACHTEN? Bouw je connecties op via Social Media, maak juist gebruik van alle mogelijkheden die Social Media biedt! Post mooie content over je bedrijf, je collega’s en je bedrijf waar jij zo trots op bent. Reageer op ander post, vraag iets aan je volgers. Wat wil jouw klant van je weten? Als jij zorgt voor interessante content kan jij je onderscheiden en zitten volgers/ klanten zeker te wachten op jouw informatie over je bedrijf.

5 IK BEN NIET CONSEQUENT! “Spread the news!”. Vertel je verhaal! Wie ben je? Wat doe je? Wat bied je aan? Als je dit consequent doet in een bepaalde verhaallijn dan krijg je meer zichtbaarheid. Je volgers zullen je gaan herkennen en vertrouwen, op welk Social Media kanaal jij ook iets post.

6 WELK SOCIAL MEDIA KANAAL MOET IK GEBRUIKEN? “Ja, hoe weet ik nou welk Social Media platform bij mijn bedrijf past”? Als jij heel specifiek jouw “perfecte”klant voor ogen hebt dan weet je waar en op welke kanalen je actief moet zijn. Kies voor maximaal drie kanalen, daar zijn jouw volgers en klanten, zo krijg je moeiteloos meer business uit jouw eigen Social Media kanalen.

7 HET KOST VEEL ENERGIE. Als je dan weet op welke Social Media kanalen jij gaat posten kan jij je content (laten) ontwerpen die speciaal op jouw doelgroep is afgestemd! Ga met je doelgroep in gesprek! Als volgers de moeite nemen om te reageren op een bericht van jou, ga hier dan zo snel mogelijk een gesprek mee aan. Naast dat je zo meer te weten komt over je eventuele klanten, bouw je een band op en zullen zij jou onthouden als ze jouw expertise of bedrijf een keer nodig hebben. De gunfactor ligt hoog want ze weten al wie je bent!

8 HET IS NOOIT GOED! Het kan altijd beter. Als je naar al die ander bedrijven kijkt met hun prachtige content op Social Media dan is dat van jou niet oke, waardoor je uiteindelijk dan maar helemaal niets meer plaatst. Start gewoon en laat je zien! Als je dit lastig vind laat dit aan Social Style Store over. Het is nu eenmaal zo dat je voor een ander veel beter weet wat je zou kunnen vertellen, waar iemand goed in is en wat voor waarde jouw bedrijf kan leveren aan een klant.

9 HOE WEET IK NOU WAT IK MOET POSTEN? Is het wel goed wat ik doe? Bedenk dat als je afwijkt van de massa je meer opvalt en dit dus zorgt voor meer zichtbaarheid. Gebruik dit positief! Wees het buitenbeentje, zeg het eens op een andere manier, bekijk het eens van een ander kant en durf te veranderen. Door aanpassing en weg te blijven van sleur krijg je nieuwe inzichten die zullen opvallen bij jouw klanten en volgers.

 


Al overtuigd dat je aan de gang moet gaan om jouw eigen Social Media eens onder de loep te nemen?

Met deze TIP kan je gelijk aan de slag!

Bedenk een strategie! Wat wil jij met je bedrijf bereiken op jouw Social Media kanalen?

Weet je dat het super belangrijk is maar besteed je liever deze stategie uit?

Neem contact met mij op en laten we samen kijken hoe we jouw Social Media kunnen opfrissen!

“WE LOVE TO REFRESH YOUR STYLE”!

Weg met die sleur! Refresh je jezelf (en je bedrijf) en je zal zien dat nieuwe klanten je zullen ontdekken. Lees de BLOG!